اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه پنجم توسعه

مجلس قوانینی برای درآمد پایدار شهرداری ها وضع کرده است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در برنامه پنجم توسعه، قوانین خوبی برای تحقق درآمد پایدار برای شهرداری ها وضع و به تقویت مدیریت شهر مصوب کرده است.

مجلس قوانینی برای درآمد پایدار شهرداری ها وضع کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید چالوس گفت: نبود درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یکی از موارد مهمی است که همیشه شهرداران کشور از آن گلایه‌مند بودند.

وی اظهار داشت: درآمد شهرداری اگر پایدار باشد، شهر را هم از ناپایداری در می‌آورد و این موضوع مقدمه خوبی برای حرکت شهر در مسیر توسعه است.

محسنی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه تنها دولت مجاز شد نسبت به تهیه نظام مدیریت یکپارچه شهری و تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجا که دولت مطابق برنامه پنجم توسعه، مجاز در تصویب طرح مدیریت جامع شهری شده، این فرصت موقعیت مناسبی را ایجاد می‌کند که برای تحقق چنین هدفی نقشه راه و قانون جامع و مانعی تصویب شود تا نهادهای موازی را از بین برده و وحدت وظایف را ایجاد کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در چنین شرایطی که به‌خاطر از بین رفتن نهادهای موازی و تجمیع امور در شهرداری‌ها، نظارت دقیق‌تر و پاسخگویی کارآمدتر می‌شود.

وی یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه، برون‌سپاری وظایف دولتی به سازمان‌های غیردولتی که شهرداری را نیز می‌تواند در برگیرد، در برخی از مواد پیش‌بینی شده است.

محسنی کار در شهرداری را سخت و چند بعدی عنوان کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های شهری، ابعاد فرهنگی، مدیریت شهری، توجه به سلامت شهروندان و موضوعاتی از این قبیل به گونه‌ای است که شهرداران باید نگاه مدیریتی چند بعدی داشته باشند.

امام جمعه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حق مردم بر مسئولان این است که نسبت به دین و دنیای آنها اصلاح صورت دهند، ادامه داد: عمران و آبادانی حق مردم بر مسئولان است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان چالوس تصریح کرد: زیرساخت‌های شهر چالوس فرسوده و کهنه است، اما با داشتن مواهب طبیعی که جاذبه‌ای بسیار برای گردشگران دارد باید به عنوان یک شهر مهم در این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی مهم‌ترین شرط موفقیت یک مدیر شهری را همکاری و تعاون با سایر دستگاه‌های اجرایی و برخورد توام با صداقت و دلسوزی با مردم عنوان کرد و اذعان داشت: تلاش و پیگیری مستمر در فعالیت‌های شهری، داشتن برنامه و جلوگیری از روزمرگی، مشورت و گفت‌وگو با صاحب‌نظران می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول